Mini-intervju med Oscar och Claes

Vilken typ av mat och upplevelse kan gästerna förvänta sig?

Med en bred och många års erfarenhet inom restaurang så kommer vi att fokusera på vällagad mat från världens alla hörn. Ett fräscht och varierande matutbud. Det självklara lunchalternativet för de som jobbar i området och en sprakande festvåning där gästens önskemål sätts i fokus, allt ifrån privata middagar och företagsevent till julbord och mingel.

Vad ser ni mest fram emot med att öppna restaurang på Postmuseum?

Variationen av arrangemang och event. Ingen dag blir den andra lik. Att utveckla AVI till den självklara mötespunkten för gästen.

Finns det någon ingrediens eller smak som ni alltid ser till att ha med i era rätter?

Vi gillar båda att utveckla våra matsinnen hela tiden och kommer därför ha ett varierande utbud och aldrig fokus på någon speciell ingrediens eller smak. Däremot så gillar vi båda det enkla i matlagningen, gärna med lite syra som fräschör.

Vad gör ni helst en ledig dag?

Oscar: Går upp tidigt, spelar tennis och umgås med familjen.
Claes: Packar ryggsäcken och beger mig ut i skogen med familjen.

Vem är Oscar?

Gift med Julia och tillsammans har dom sonen Elvis på 4 år. Lång och gedigen erfarenhet inom restaurangbranschen med många år i bland annat Frankrike. Har drivit festvåning i Paris, flertalet sommarkrogar, startat upp krogar och caféer som konsult, gästspelat på bland annat franska konsulatet och skrivit kokbok. Älskar att laga mat, på jobbet och hemma.

Vem är Claes?

Sambo med Sara och tillsammans har dom sönerna Gillis, Otis & Francis. Förutom att ha konsultat inom restaurang i Stockholm har han arbetat i Norge, Danmark och Stockholms skärgård. Startat ett par sommarkrogar och jobbar som kökschef. Är kreativ och tänker på detaljerna som gör helheten komplett.

Claes Bilock och Oscar Strömdahl driver restaurang AVI på Postmuseum

Mini-intervju med Oscar och Claes